registracia ubytovacieho zariadenia telefonický kontakt na nás

Zahrajte si geofun hry zo Svidníka, Bardejova a Bardejovských Kúpeľov.

Severovýchod Slovenska plne otvorený, volajú wellness, reštaurácie, múzeá a podujatia. Zahrajte si geofun hry zo Svidníka, Bardejova a Bardejovských Kúpeľov.

Geofun hry pre mobilné aplikácie o regióne ŠARIŠ - Bardejov zafinancovala Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) „ŠARIŠ“ - Bardejov. V súčasnosti sú hotové pracovné verzie hier z Bardejova a Svidníka a pripravujú sa Bardejovské Kúpele a ešte jedna hra z Bardejova. Súčasťou dodávky je aj 10 000 informačných letákov. Informuje o tom riaditeľ (OOCR) „ŠARIŠ“ - Bardejov Radomír Jančošek.

"Geofun - výletné hry s mobilom sú založené na tom, že každá hra má svoj scenár a jej princípom je absolvovanie trasy hry s mobilným sprievodcom  a splnenie stanovených cieľov. Každá z hier trvá 1 až 2 hodiny. Geofun je mobilná aplikácia pre iPhony (iPady) a Androidy s offline hrami, ale je možné ich hrať aj online v prehliadači. Hry prinášajú unikátne príbehy, ktorých súčasťou sa stávajú samotní hráči, poznávanie a mnoho zážitkov. Je to nová marketingová aktivita na princípe advergamingu (propagácia formou hier) a ide o geolokačné hry podobné geocachingu, ale tentoraz väčšinou nejde o nájdenie konkrétneho miesta, ale o trasu,“ konštatuje R.Jančošek.

Nájdite Dračie mince, poprechádzajte sa so Sisi a stretnite Ludvíka Svobodu

V rámci prvej Geofun hry o Bardejove bude  hráč spoznávať mesto pred rekonštrukciou hradieb, a snažiť sa spoločne s chlapcom Jakubom zistiť, čo môžu znamenať Dračie mince, ktoré sa pri týchto rekonštrukciách nachádzali.

"Ak sa vám spoločne podarí rozlúštiť hádanku mníchov z neďalekého kláštora, tak sa vďaka hre a jej navigácii dostanete k informácii, kde je ukrytý dračí poklad. V prípade Bardejovských Kúpeľov sa zoznámite s okolnosťami zatúlania rakúskej cisárovnej Alžbety, zvanej Sisi, pri jej pravidelných prechádzkach počas pobytu v týchto kúpeľoch. Vďaka hre s názvom Zas sa hľadá Sisi, sa dozviete zaujímavé informácie o jej spoločníkoch a z ich rozprávania aj o nej samotnej. Vo Svidníckej hre sa budete snažiť spoločne s miestnym lekárom Pribulom pomáhať obyvateľom Svidníka po II. svetovej vojne. V hre sa stretnete so samotným Ludvíkom Svobodom, či rusínsky hovoriacim učiteľom,“ vysvetľuje R.Jančošek.

Dodáva, že cieľové skupiny sú rodiny s deťmi, hraví a aktívni ľudia so záujmom o poznávanie nových vecí a miest, jednotlivci a kolektívy mladých ľudí (mileniáli), bezdetné páry a výnimkou nie sú medzi hráčmi aj aktívni seniori.

Zviditeľnenie regiónu

Geofun funguje na princípe advergamingu, ktorý zviditeľní značku, zvýši návštevnosť  miesta, či už regiónu, mesta, turistického cieľa alebo podniku. Pritom predĺži dĺžku pobytu, nasmeruje návštevníkov do žiadúcich miest (nástroj na riadenie cestovného ruchu),zatraktívni v hre zapojené objekty, rozpohybuje objekty pomocou technológie Unity pre rozpoznanie obrazu a rozšírenej reality.

Vďaka úlohám v hrách získajú organizátori atraktívny materiál (fotky, videá) pre web a sociálne médiá (facebook a pod.). Hry sú pripravené na kľúč na mieru potrebám zákazníkom v súlade s ich marketingovými stratégiami a zámermi. V hre je možné ľahko porovnávať aktuálnu realitu s minulosťou prostredníctvom historických fotografií, videí či rozšírenej reality. Geofun má vlastný systém hodnotenia úspešnosti hráčov a prideľovania hodností. Hry môžu byť voliteľne viac či menej postavené na zážitkovej pedagogike. Prostredníctvom hier je možné súťažiť o rôzne ceny (napr. pobyty, voľné lístky a pod.) Ide o nevšednú aktivitu so záujmom médií a nástroj s veľmi dobre merateľnou efektivitou vynaložených peňazí.

Koniec obmedzení – ostáva už len respirátor

Teraz platí režim základ, s výnimkou používania respirátorov v interiéri a za určitých podmienok aj v exteriéri (rozostup menší ako 2 m). Turisti tak môžu opäť objavovať krásy Slovenska  a aj jeho menej navštevovaných častí, ako je napríklad Severovýchod Slovenska. Najatraktívnejšími sa stávajú tie akcie  a podujatia, ktoré boli počas pandémie najviac zakázané, alebo zatvorené. Patria k nim aquaparky, wellness, múzeá, reštaurácie...Osobitnú kapitolu tvoria podujatia s hromadnou účasťou ako sú jarmoky, koncerty, kongresy, firemné podujatia, svadby, výstavy. ,,Návštevníci sa tešia hlavne na tradičný Bardejovský jarmok, ktorý mal 2 roky pauzu, či na sériu tradičných podujatí organizovaných Bardejovskými Kúpeľmi (festivaly, Alžbetin deň,...). Atraktivitu navyše zvyšujú prebiehajúce zľavové pobytové akcie,“ pozýva R.Jančošek.

Na severovýchode Slovenska je vždy čo obdivovať, či už v exteriéroch, alebo interiéroch. Hory, lesy, vyhliadky, hrady, hradby, stredoveké pamiatky, v zime lyžiarske svahy, napr. Makovica, bežkárske trate a v lete vodné plochy. Fungujú aj reštaurácie, múzeá a wellness a opäť sú k dispozícii gastronomické zážitky- tradičné jedlá tohto regiónu, kde sa trvale prelínajú slovenská a rusínska kuchyňa, s poľskou a ukrajinskou kuchyňou.

Projekty a ich aktivity sú realizované s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky.  

Oblastná organizácia cestovného ruchu "ŠARIŠ"- BARDEJOV

Tlačová informácia PR agentúry PAPER LIFE Bardejov 22.marca 2022